Kasım 23, 2014
 
 
 
 
 
 

Altınbaş, mücehver ve altında bir dünya markasıdır

27 Şubat 2010, Cumartesi / ,
Add to Google
Azim ve kararlılığın gözalıcı Işıltısı... Altınbaş Kuyumculuk, kurulduğu ilk günden bu yana sürekli yükselmeyi hedefleyen bir istikrarla yoluna devam ediyor.
 
Altınbaş ailesinin 1950'lerde Gaziantep?te ziynet ve takı toptan alım satım işine girişi ile Altınbaş Kuyumculuk'un temelleri atılmıştır. 1975 yılında Gaziantep?te Altınbaş ailesi tarafından kurulan Altınbaş Kuyumculuk, başarılı ve sistemli çalışmalarıyla kısa sürede büyük bir büyüme gerçekleştirdi. Altınbaş Kuyumculuk, bugün, Altınbaş Holding?in sektörel lider markası konumunda. Altınbaş koleksiyonları, kadrosundaki uzman tasarım ekibi tarafından, dünyadaki trendler ve yenilikler izlenerek, Türk motifleri ve tarihten, evrensel çizgilere uzanan bir estetik anlayışın yorumlanmasıyla ortaya çıkıyor. ISO 9001 kalite belgeli üretim, Türkiye?nin en büyük altın fabrikası olan İstanbul Beylikdüzü?nde ki 15 bin metre kare kapalı alana sahip, dünya standartlarında ve son teknoloji ile donatılmış, Altınbaş Fabrikası?nda gerçekleşiyor. Altınbaş, altın takı ve pırlantalı mücevherde, tasarım, ürün, müşteri ve insan kaynağı hizmetlerinin kalitesiyle Türkiye?de yerleşmiş öncü marka kimliğini, mağazacılık sistemiyle dünya markası kimliğiyle bütünleştirme vizyonuyla ilerliyor. Türk mücevher sektörüne yenilikler ve ilklerle öncülük etme misyonunu benimseyen Altınbaş, yaygın konsept mağazaları ile mükemmel ürün ve hizmet kalitesini yakalayarak, tercih edilen bir alışveriş deneyimi yaşatmayı hedefliyor. Başarının Kilometre Taşları Küçük bir kuyumcu dükkanından, 40 ülkede ışıldayan bir sektör liderine...

Temelleri 1950?li yıllarda atılan Altınbaş Holding bugün; enerji, finans, mücevherat, lojistik, gayrimenkul, eğitim ve spor alanlarında bünyesinde barındırdığı 35 markasıyla 3 kıtada faaliyet göstermektedir. Türkiye?nin en önemli yatırımcı ve iş gruplarından birisi olan Altınbaş Holding, 80 ülkeye ihracat yapmakta ve Türkiye, Kıbrıs, Almanya, Bulgaristan, Arnavutluk, Makedonya, ABD ve Ukrayna?da istihdam yaratmaktadır. Altınbaş Holding şirketleri, faaliyet gösterdikleri sektörlerde ve ülkelerde lider olma vizyonu ile hareket etmektedir. Altınbaş Holding, ALPET, Exengaz ve Atak ile enerjide; Creditwest bank, Creditwest Faktoring, Creditwest Insurance, Creditwest Finance ve Altınbaş Kıymetli Madenler Borsası ile finansta; Altınbaş, Assos, Ellda, Era, ONSA ve Alstone markalarıyla mücevheratta, Transal ve Galata Denizcilik ile lojistikte, ALYAP ile gayrimenkul geliştirme sektöründe, GOZZA markası ile spor endüstrisinde faaliyet göstermektedir.

Makedonya?da 2005 yılından bu yana Üsküp?te satış merkezi olan Altınbaş, kısa bir zamanda kalitesi ile kendinden söz ettirmeyi başardı. Altınbaş?ın Makedonya müdürü Davor Stoykoski ile Altınbaş hakkında bilgi aldık.

Dünyada altın sektöründe marka olan Altınbaş, Makedonya?da ne zamandan faaliyet göstermekte?

25 yıl önceden Altınbaş, Üsküp, Kalkandelen, Gostivar, Debre ve Ohri gibi şehirlerde bulunan kuyumculara altın satmaktaydı. Kendi dükkanımızı ise 5 yıl önce Üsküp Ramstore alışveriş merkezinde açtık. Dükkanın sahibi Türkiye Altınbaş olup, oradan yönetilmektedir. Altınbaş Makedonya?dan başka, Balkanlarda Arnavutluk?ta, Bulgaristan?da, Saray Bosna'da, Kosova?da aynı sistem üzere çalışmaktadır. Şimdilerde Hırvatistana açılma çalışmaları devam etmektedir.

Makedonya?da Altınbaş olarak neler satmaktasınız?

Ülkemizde en çok 14 ayarlı altın takı ve pırlantalı mücevher satmaktayız. Şunu da açıklamak mecburiyetindeyim. Makedonya?da insanlar altın satın aldıkları zaman aldıkları ürünün gramını sorarlar. Bu bence yanlış bir yaklaşımdır. Satılan ürünün fiyatını belirleyen iki faktör bulunmaktadır: altının dünya borsalarında fiyatı ve ürünün tasarımı (el hakkı). Altınbaş dünya borsasında altının fiyatı neyse onu kullanır, altından kar yapmaz. Asıl olan tasarımdır, ürünü yapan el hakkıdır. Örneğin borsada şu anda altının fiyatı 25 euroda yukarı değişir. Bizlerde ona göre günlük borsayı takip eder ve fiyat belirleriz. Pırlantada durumlar daha farklıdır. Orada pırlanta fiyatları sabit olup değişmez.

Makedonya?da en çok ne tür altın ve ürün satılmakta?

Makedonya?da en çok 14 ayar altın ve çok az 18 ayar altın satılmaktadır. Ama örneğin İtalya?da 18 ayar altın, ABD, İngiltere?de ise 10 ayar altın satılmaktadır. ABD gibi ülkelerde insanlar daha çok tasarıma önem vermektedirler. Altın takıları ve pırlanta mücevheratı ülkeden ülkeye değiştiği için Altınbaş, çalıştığı ülkedelerde kültür ve anlayışa göre ürün satmaktadır. Eskiden müslüman halkı tarafından, düğünlerde en çok 22 ayarlı altın kullanılmaktaydı. Fakat şimdilerde bizim ülkemizde bile insanlar daha çok marka ve tasarıma önem vermekteler. Küresel kriz bizim ülkemize biraz daha geç geldi, fakat iyi hissedildi ve devam ediyor. İnsanlarda para olmadığı için, en çok sattığımız şeyler küçük ve daha ucuz ürünlerdir. Tabi her ülkede olduğu gibi burada da zengin insanlar var ve onlar daha kaliteli ve pahalı ürünlerimizi satın almaktalar.

Müşterilerinizin profili hakkında neler söyleyebilirsiniz?

Altınbaş marka olarak tüm dünyada tanınmakta. Yabancı ülkelerden geleneler bizleri çok iyi tanıyorlar. Buraya geldikleri zaman bizlerden ürün almaktalar. Bir buçuk yıl öncesine kadar müşterilerimizin yüzde seksenini Kosova?dan gelen müşterilerden oluşturduyordu. Markamızı taıdıklarından dolayı rahatlıkla buraya gelip altın takılar alıyorlardı. Fakat krizin çıkması müşterilerimizi de etkiledi. Diğer bir mesele, müşterilerimizin profilinin zamana göre değişmesidir. Yaz ve düğünler dönemine müşterilerimizin çoğunu gurbetçiler oluşturmaktadır.

Yılın hangi dönemlerinde işleriniz yoğundur?

Periodik olarak değişmekte. Yeni yıldan önce, şubat ayında (14 şubat, sevgililer günü), 8 mart ve tabi ki yazın düğün sezonunda işlerimiz artmaktadır. Son dönemde Makedonya?da 14 şubat sevgililer günü kutlamalarına başlanıldı. Bu yıl Türkiye?de kullanılan promosyon ve satış stratejisini burada kullandık. Büyük bir etkisini gördük.

Personeliniz hakkında neler söyleyebilirsiniz?

Altınbaş şirket olarak personeline ve onun gelişmesine çok önem vermektedir. Geçen sene Üsküp çapında ?en iyi kuyumcu dükkanı? ödülüne layık görüldük. En iyi satış, personel hizmeti ve dükkân tasarımını değerlendiren yetkililer Altınbaş?ı bu alanda birinci seçtiler. Bizim için en önemli, müşterinin dükkana geldiği vakit güler yüzle karşılanması ve hizmet edilmesi.

Altın fiyatının yükselmesi, satışlarınızı nasıl etkiledi?

Altınbaş bu yıl, altın fiyatının yükselmesi sonucu, ?tasarım? (el hakkı) fiyatını düşürdü. Altınbaşın hedefi, tasarım ücretini düşürerek herkesin altın alabilme lüksünü yaşatmak istemesidir.

Müşterileriniz için ne tür promosyonlar yapıyorsunuz?

Bizim için en önemli şey eski müşterilerimizi kaybetmemek ve yeni müşteriler bulmaktır. Eski müşterilerimiz bizim için önemli bir yer tuttuğu için, onlara özel evlilik yıldönümleri, doğum günleri için değişik promosyonlar düzenlemekteyiz. Onlara ?müşteri çekleri? verilmekte, ve saydığımız özel günlerinde bizim mağazamızdan yüzde yermilere varan indirimler yapmaktayız. Sizin gazetenizde özel bir şey duyurmak istiyorum. 8 Mart Kadınlar günü münasebetiyle kampanya hazırlamaktayız. Kampanya?da pırlantada yüzde yermi, altın takıda ise yüzde onbeş indirim yapacağız.

Altınbaş?ta 5 yıl çalışmaktasınız. Dünyaca ünlü Türk şirketinde çalışmak nasıl bir şey?

İlk önce şunu söylemek istiyorum. Altınbaş?ta çalışmaktan çok memnun ve gururluyum. Burada çok şeyler öğrendim. İlk başladığımızdan Türkiye Altınbaş?tan gelen Hakkı bey, bu işin inceliklerini bizlere öğretti ve ondan çok şeyler gördük. Türk insanı çok çalışkan ve hareketli olduğundan dolayı, başta zorlanmıştım. Altınbaş bizim gelişmemize çok önem veriyor ve gelişmemiz için bizleri zorlamakta. Bunun sonucu şirket olarak kısa bir zamanda bu konuma geldik. Altınbaş?ta öğrendiğim şey, işini sahiplenen ve düzenli yapanlar, her zaman önemli bir konumda değerlendiriliyor.NİYAZİ İSMAİL,ÜSKÜP

 
E-bülten Üyelik